سید علیرضا تراشیون

حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون

Sayed Alireza Tarashion

متولد : 1350 - سن : 53
ملیت : ایران
محل تولد : ایران - تهران - تهران

 سید علیرضا تراشیون

سید علیرضا تراشیون، در سال ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. او کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان، مدرس مباحث روانشناسی، تبلیغ، مباحث خانواده و تربیت فرزند، کارشناس حوزه خانواده و تربیت در رادیو و شبکه های تلویزیونی ،مشاور مذهبی کودک ونوجوان و موسس مجموعه مدارس تربیت حسینی و مصباح الهدی در شهر مقدس قم است.

وی تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم فنی در رشته ماشین ابزار صنعتی در تهران گذراند و تحت تاثیر دو استاد خود به حوزه نبی اکرم (ص) رفت از محضر آیت الله نجفی کسب علم کرد. وی بعد از گذراندن پایه ۸ حوزه، به قم مهاجرت کرد و تاکنون از محضر اساتید حوزه علمیه قم بهره گرفته و می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون، در ابتدای طلبگی در قم، به تدریس درس حرفه و فن نیز اشتغال داشته که در این مسیر از تجربیات خوبی بهرمند شده است. حوزه تخصصی ایشان مباحث تربیتی است و از سال ۱۳۸۷ به عنوان کارشناس برنامه پرسمان تربیتی (کودک و نوجوان) فعالیت دارد که با اقبال خوبی از سوی مخاطبان رادیو مواجه شده است.

از جمله موضوعاتی که در این برنامه پرداخته شده می توان به تربیت حسینی در ایام محرم، انتخاب همسری مناسب برای د اشتن فرزندان شایسته و پاسخ به سوالات مختلف شنوندگان فهیم رادیو معارف اشاره کرد.وی مباحث معارفی در زمینه های دیگر نیز فعالیت داشته است که می توان به عضویت در مشاورین مرکز مشاوره حوزه علمیه قم، مدیر کل فرق و مذاهب حوزه علمیه قم و تدریس در حوزه و دانشگاه اشاره کرد.حجت الاسلام و المسلمین تراشیون مقالات متعددی را در حوزه مباحث تربیتی، حجاب، ازدواج قرآنی و ... ارائه کرده است.

مولف کتب

  • آغازی برای پرواز
  • والد سوم
  • خانه ای مثل بهشت

دارای بیش از بیست نرم افزار تربیتی ،آموزشی در حوزه خانواده و تربیت فرزند.

منابع:

http://radiomaaref.ir
https://roshd.balagh.ir