عبدالنبی موسوی فرد

آیت الله عبدالنبی موسوی فرد

سید عبدالنبی موسوی فرد

Abdul Nabi Mousavi Fard

متولد : 1335 - سن : 68
ملیت : ایران
محل تولد : ایران - فارس - جهرم
محل زندگی : ایران - خوزستان - اهواز

محمدنبی موسوی فرد

محمدنبی موسوی فرد معروف به سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهر اهواز می باشد. که پس از استعفای سید محمدعلی موسوی جزایری با حکم رهبر جمهوری اسلامی ایران، سید علی خامنه ای در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به این سِمت منصوب گردید.

سید عبدالنبی موسوی فرد در سنین کودکی و بعد از درگذشت پدر به همراه خانواده به خرمشهر مهاجرت می کند و دوران نوجوانی و جوانی خود را در این شهر گذراند و پس از آن به مدت کوتاهی راهی استان فارس و سپس برای دریافت مطالب و علوم دین عازم شهر قم شد.

از جمله استادان وی می توان از اشخاصی نظیر: میرزا جواد تبریزی در اصول و فقه، یحیی انصاری شیرازی در فلسفه و عبدالله جوادی آملی در تفسیر نام برد.

او سال ۸۴ به عنوان امام جمعه رامهرمز در استان خوزستان منصوب شد و به مدت پنج سال عهده دار این مسوولیت بود و پس از این به عنوان امام جمعه خرمشهر منصوب شد و به مدت ده سال در این سمت باقی ماند.

تصاویری از حضور ایشان در جنگ علیه داعش در سوریه و همچنین پیام تشکر رهبر انقلاب از وی، بابت کمک به کارگران در ماجرای انتقال آب به خرمشهر و آبادان (که در حال جوشکاری دیده میشد) بطور گسترده خبرساز شده بود.

او در جریان جنگ نیرو های مدافع حرم با گروه های تروریستی در سوریه به عنوان رزمنده به سوریه رفت و در جریان وقوع بحران آب در سال ۱۳۹۷ در شهرستان خرمشهر نیز به عنوان نیروی کارگری در میدان حضور داشت؛ اقدامی که از سوی رهبر انقلاب تمجید شد.