نادر مشایخی

نادر مشایخی

Nader Mashayekhi

متولد : 1337/09/05 - سن : 65
ملیت : ایران
محل تولد : ایران - تهران - تهران
خانواده :

نادر مشایخی

نادر مشایخی آهنگساز،رهبر ارکستر و بازیگر است. والدین او جمشید مشایخی و گیتی رئوفی هستند. نادر مشایخی در فیلم سامورایی در برلین نیز به ایفای نقش پرداخت. وی کنسرتی تحت عنوان رویداد شنیداری میان کنش بیست و دوم دی ماه ۹۸ در تالار وحدت به تهیه کنندگی خانه تئاتر زروان اجرا کرد.وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی در تهران، به هنرستان عالی موسیقی راه یافت و پس از آن تحصیلات خود را در دانشگاه موسیقی وین در اتریش و در رشته آهنگسازی، رهبری و موسیقی الکترونیک ادامه داد و با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد.

از دیگر فعالیت های این آهنگساز شرکت در جشنواره های موسیقی در اروپا، آمریکا و آسیا، رهبری ارکستر سمفونیک تهران و اجرای کنسرت با این ارکستر در اتریش (دو بار) و آلمان، تدریس در دانشگاه تهران، دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، دانشکده صدا و سیما، کنسرواتوار تهران و دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد.

نادر مشایخی از سال ۱۳۹۳ به عنوان رهبر ارکستر شهر تهران برگزیده شد و به اجرای کنسرتهای متعدد پرداخت وی از سال ۹۲ تا به حال به تدریس رهبری ارکستر و آهنگسازی و تاریخ موسیقی مشغول است. مشایخی همچنین از سال ۱۳۹۵ خورشیدی رهبری اینتر-ارکستر تهران و از سال ۱۳۹۶ خورشیدی رهبری ارکستر مجلسی همدان را برعهده دارد.در مورد زندگی و آثارِ او تابه حال، چندین فیلم و کتاب تهیه شده اند.

فیلم های نادر مشایخی

# نام فیلم ساخت کارگردان
1

فیلم سامورایی در برلین

1397مهدی نادری

سریال های نادر مشایخی

# نام سریال ساخت کارگردان
1

سریال نوار زرد

1396پوریا آذربایجانی