علیرضا زرین دست
علیرضا زرین فیلمبردار و مدیر فیلمبرداری، شروع فعالیت سینمایی وی با فیلم وسوسه شیطان به عنوان دستیار فیلمبردار در سال ۱۳۴۶ بوده است.محمد زرین دست،کارگردان،فیلم نامه نویس، و تهیه کننده، برادر بزرگترِ اوست.زرین دست در فیلم های رشید (پرویز نوری، 1350) خواستگار (علی حاتمی، 1351) خورشید در مرداب (محمد صفار، 1352) و ساز دهنی (امیر نادری، 1352) هنوز قائل به این نیست که فیلمبردار نقش اساسی در ارکان فیلم دارد، و اهمیت آن را صرفاً در ضبط وقایع می داند.
او در بازجویی یک جنایت (محمد علی سجادی، 1363) نقطه ضعف (محمد رضا اعلامی، 1362) و تصویر آخر (مهدی صباغ زاده، 1365) از قابلیت های نورپردازی در فیلم رنگی استفاده بیش تری کرده است. در طلسم (داریوش فرهنگ، 1365) منطبق با ساختمان فیلم از نورپردازی کلاسیک و اکسپرسیونیستی بهره برده و در خارج از محدوده (رخشان بنی اعتماد، 1367) فیلمبرداری و حرکات روان دوربین از امتیازهای فیلم است.