فرهاد فخرالدینی

فرهاد فخرالدینی موسیقی دان، آهنگساز و رهبر ارکستر است. او به مدت ۱۱ سال رهبر ارکستر ملی بود و هم اکنون یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی است. پدرش محمدعلی فخرالدینی  متخلص به «محزون» (۱۳۶۵–۱۲۷۸)، از شعرای آذربایجان بود که نزد مردم آن سرزمین از احترام خاصی برخوردار بود.برادر بزرگش فخرالدین فخرالدینی، عکاس نامدار پرتره است. برادر کوچکترش فاروق فخرالدینی ضمن اشتغال به حرفه عکاسی، از ورزشکاران بنام بوده و سال ها سمت مربی گری تیم ملی والیبال را به عهده داشته است.

فخرالدینی نواختن ویلون را از کودکی آغاز کرد و تحصیلات موسیقی اش را در هنرستان عالی موسیقی ملی و «موسسه موسیقی شناسی» که تنها برای یک دوره چهار ساله در سال های دهه ۴۰ در تهران بنیاد شده بود گذراند. هنوز تحصیلاتش در هنرستان عالی به پایان نرسیده بود که از طرف حسین دهلوی (ریاست وقت هنرستان) به تدریس در آن جا دعوت شد. از اساتیدی که فخرالدینی نزد آن ها موسیقی را فراگرفته می توان از احمد مهاجر، ابوالحسن صبا، علی تجویدی و امانوئل ملیک اصلانیان نام برد.

موسیقی او برای مجموعه های تلویزیونی سربداران، امام علی و بوعلی سینا با استقبال بسیار روبرو شدند.موسیقی متن مجموعه های تلویزیونی روزی روزگاری و کیف انگلیسی از دیگر ساخته های او هستند.

سریال های فرهاد فخرالدینی