فرید ولی زاده

فرید ولی زاده

Farid Valizadeh

ملیت : ایران
محل تولد : ایران - کرمانشاه - کرمانشاه

فرید ولی زاده

فرید ولی زاده بازیگر و متولد کرمانشاه میباشد. وی از شاگردان استاد حمید سمندریان بوده و درسال 1380فعالیت بازی خود را به فیلمی کوتاه با هم تا سپیدی به تهیه کنندگی کیانوش عیاری آغاز کرد. وی همچنین در همان سال بعنوان جوانترین خبرنگار سینمایی در هفته نامه سینما ویدیو به سر دبیری ابوالقاسم طالبی مشغول به فعالیت شد.

فرید ولی زاه جدی ترین فعالیت بازیگری خود را در سال 84 با فیلم خون بازی رخشان بنی اعتماد و محسن عبد لوهاب آغاز کرد و بعد از آن درفیلم سینمایی خاک آشنا به کارگردانی بهمن فرمان آرا حضور یافت ودر ادامه در دوفیلم سینمایی شام عروسی به کارگردانی ابراهیم وحید زاده و فوتبالی ها به کارکردانی عباس خواجه وند نقش آفرینی کرد وبعد از آن هم در فیلم غبار عشق در کنار علی نصریان به کارگردانی حسن لیلستانی حضور یاف. همچنین وی فیلم آینه های روبرو حسین قاسمی جامی ایفاگر نقش شهید علی چیت ساز ظاهر شد. در ادامه ولی زاده در فیلم آوار به کارگردانی کارگردان ژاپنی ایفای نفش کرد وبعد از آن هم سه گانه نت فالش، نت توهم، هارمونی مرگ به کارگردانی شایان عبدالوهاب به فغالیت بازی خود ادامه داد.

وی در مدت بازی مدیریت موسسه فیلمسازی فوژان فیلم را بر عهده گرفت و در بخش تهیه کنندگی با سازمان ملل، صدا و سیما و سازمان سینمایی همکاری خود را آغاز کرد و زمینه ساز فعالیت کارگردان های جوانی در عرصه فیلمسازی شد.  فرید ولی زاده در فیلم های پیج فرعی، کمپ، تنهاتر از من، پنچره، وام عسل و.. بعنوان نقش اصلی حضور یافته، همچنین بعنوان نویسنده فیلمنامه های مگس، نعل وارونه،  وام عسل، زن ها خاموش نیستن!،  منا...بی برگشت! و آینه شیطان به فعالیت دیگر سینمایی در مقام کارگردان در فیلم منا.. بی برگشت!، تنهاتر از من(کارگردان مشترک)، کمپ وآینه شیطان ادامه داده وی همچنین در تدوین نیز فعالیت خود را آغاز نموده است. فرید ولی زاده در زمینه موسیقی گیتار و در زمینه ورزشی بطور حرفه ای شنا، اسکی، پینگ پونگ، غواصی، پاراگلیدر و خلبانی می پردازد و در دوران نوجوانی در کارنامه ورزشی بطور رسمی در رشته فوتبال و دو میدانی حضور داشته که و مقام عایی زا نیز کسب نموده است.

فیلم های فرید ولی زاده